Tüp bebek (IVF) nedir? Tüp bebek tedavisi nasıl olur?

Tüp bebek (IVF) yöntemi, çocuk sahibi olamayan çiftlere uygulanan yardımcı bir üreme yöntemidir.

Bir yıl korunmasız düzenli ilişkiye rağmen gebelik elde edilememesi durumuna infertilite denir. Hiç gebelik oluşmadıysa primer infertilite, en az bir gebelik sonrası gebe kalamama durumu sekonder infertilite olarak adlandırılır.

İnfertilite değerlendirilmesinde mutlaka hem kadın hem de erkek değerlendirilmelidir.

Kadına ait başlıca infertilite nedenleri

Ovulatuar disfonksiyon tubal faktör, uterin ve pelvik faktör, diğer nedenler diye sınıflandırılabilir.

Kadında infertilite ile ilişkili en sık görülen hastalıklar:

• Polikistik over sendromu
  • Endometriozis
  • Hiperprolaktinemi
  • Hipotiroidi
  • Bazı sistemik hastalıklar
  • Erken menopoz
  • Vajinismus

Erkeğe ait infertilite nedenleri

Pretestiküler nedenler (kallman sendromu, hiperprolaktinemi, kranial tümörler)

Testiküler nedebler (kromozomal bozukluk, orşit, varikosel, radyasyon, kemoterapi)

Posttestiküler nedenler (vazektomi konjenital vas deferens yokluğu, kartagener sendromu, ejekulatuar bozukluk)

Erkek infertilitesini etkileyen sigara, alkol, ilaç, çeşitli toksinler gibi birçok çevresel faktör vardır.

İnfertilite sebebini bulmaya yönelik detaylı anemnez, fizik muayene, jinekolojik muayene, ovülasyonun değerlendirilmesi, tubal-uterin faktörlerin değerlendirilmesi ve semen analizi ile gerektiğinde karyotip analizi yapılır.

İnfertilite araştırması sonucunda herhangi bir sebep bulunamıyorsa açıklanamayan infertilite denir.

Tüp bebek

Tüp bebek tedavisi

Çift değerlendirildikten sonra spontan (kendiliğinden) gebelik şansı belirlenmelidir. Tedavi ihtiyacı varlığında önce basit tedavi yöntemleri denenmelidir. Çiftin durumuna göre ovülasyon indüksiyonu, intrauterin inseminasyon, in vitro fertilizasyon (IVF-tüp bebek) yöntemleri uygulanabilir.

Tüp bebek tedavisi fiyatları 2024

Tüp bebek tedavisi fiyatları çiftlere göre değişkenlik gösterebilir. Yapılacak olan işleme göre fiyatlar değişir. En uygun fiyat yumurta toplama, embriyo oluşturulması ve transfer yapılan uygulamalardadır. Embriyo dondurma, genetik inceleme, embriyo kılıfının inceltilmesi gibi işlemler yapıldığında maliyet de artacaktır.