Hafta hafta gebelik

Hamileliğiniz süresince haftalar geçtikçe sizde ve bebeğinizde günden güne yeni gelişmeler meydana gelmekle birlikte hafta hafta gebelik belirtileri artık başlamıştır. Haftalar ilerledikçe değişimler etkisini artırmakta ve anne adaylarıda çeşitli hormonal değişikliklere maruz kalmaktadır. İşte gebelik süresince yaşananlar.

Gebelik yaşına gestasyonel yaş denir. Gebeliğin ilerleyen haftalarda herhangi bir sorun geliştiği taktirde doğru şekilde yönetebilmek için gebelik yaşının doğru tespit edilmesi çok önemlidir. Son adet tarihinin ilk günü başlangıç olarak kabul edilir ve adetleri düzenli olan kadınlarda genellikle son adet tarihi gebelik yaşı ile uyumludur. Son adet tarihini hatırlamayan veya adetleri düzenli olmayan kişilerde gebeliğin ilk 3 ayı içerisinde yapılan ultrasonografi ile gebelik yaşı tayin edilir.

Hafta hafta gebelik 1. hafta

Adet kanamanız başlar ve bu adet kanaması gebelik olursa görülecek son adet kanaması olacak olup adet kanamasının ilk günü gebeliğinizin başlangıcı olarak hesaplanacaktır.

Hafta hafta gebelik 2. hafta

Anne adayının yumurta hücresi olgunlaşmış ve artık döllenmeye hazırdır. Bu hafta da nadir de olsa kasık ağrıları ve mide bulantısı olabilir. Bulantı için nane, limon kokuları faydalı olabilir.

Hafta hafta gebelik

Hafta hafta gebelik 3. hafta

Yumurtlama gerçekleştiği için 3. haftanın sonunda yapılacak gebelik testinin sonucu pozitif çıkacaktır. Sonuç negatif ve adet görülmediyse 1-2 gün sonra tekrar test yapabilirsiniz. Bebeğiniz bu hafta da rahime tutunduğu için gebelik hormonu (hCG) üretilmeye başlar.

Hafta hafta gebelik 4. hafta

4. hafta sonunda vücut kandaki besinleri bebeğe aktarmaya başlar. Ultrason için henüz erkendir. Gebelik kesesi görülebilir ama embriyo görülemez. Bebeğinizin ortalama boyu 1mm yani neredeyse susam kadardır.

Hafta hafta gebelik 5. hafta

5. gebelik haftasından itibaren ultrasonografi ile gebelik kesesinin varlığı tespit edilebilir. Trans abdominal (karından) yola kıyasla transvaginal  uygulanan ultrasonografi ile gebeliği daha erken tespit etmek mümkündür. Erken gebelik döneminde, ektopik gebelik (dış gebelik) gibi sağlıksız durumların varlığını tespit etmede transvaginal ultrasonografi daha etkilidir.

İlk 10 haftaya embriyonik dönem denir. Bebeğin organlarının geliştiği dönemdir. Bebeği teratojen (ilaç, mikroorganizma, toksin, vb.) dediğimiz zararlı maddelerden özellikle bu dönem korumak önemlidir.

Annenin sağlıklı bir gebelik dönemi geçirmesi adına, gebe kalmadan önce beden ve ruh sağlığının yerinde olması oldukça önem arz eder. Çünkü gebelikte anne vücudunda birtakım fizyolojik değişiklikler meydana gelir. Başta metabolizma olmak üzere neredeyse tüm organ sistemlerinde birtakım değişiklikler ortaya çıkar.